Kontakta oss
Baxters kundservice
T 020-78 81 15
Må-fre 08.00-16.30
Lunchstängt 11.15-12.00
Dag före helgdag 08.00-16.30
Order: [email protected]
Förfrågningar/ärenden: [email protected]
Det är enkelt att komma igång med eServices
Genom att registrera dig som användare i vår kundportal eServices får du tillgång till realtidsinformation om era beställningar leveranser och orderhistorik. Du kan även ladda ned dokument och hantera fakturor m.m. Börja idag genom att registrera dig här: Ny användare kundportal
Vår kundservice finns alltid beredda att hjälpa till om det behövs!
Hemleveranser är tryggt och enkelt
Många kroniskt sjuka patienter som får återkommande eller längre behandlingar kan få det hemma istället för på sjukhus. Det gör att de slipper många sjukhusresor och får kraft över till annat. Vi kan i de flesta fall leverera läkemedel och alla tillbehör till behandlingen direkt hem till patienten.
Vill du veta mer eller beställa?
Idag får flera hundra patienter i hela landet som behandlar sig själva med peritonealdialys, hemhemodialys eller Total Parenteral Nutrition produkter för behandlingen levererade hem till sig. Kontakta oss för mer information.
Kundservice för hemleveranser
T 0200-88 37 10
[email protected]
Här finns vi i Sverige
Baxter Medical AB
Besöks- och postadress:
Torshamnsgatan 48, Box 63, SE-164 94 Kista
T 08-632 64 00
Lager och distribution Rosersberg
Besöks- och postadress:
Metallvägen 47, SE-195 72 Rosersberg
T 08-506 529 00
Baxter Lund
Besöksadress:
Magistratsvägen 16, SE-226 43 Lund
T 046-16 90 00
Postadress:
Box 10101, SE-220 10 Lund
Lager och distribution Lund
Besöksadress:
Skiffervägen 24, SE-224 78 Lund
T 046-16 90 00
Postadress:
Box 10101, SE-220 10 Lund
Baxters reseservice för njursjuka som behandlas med PD
Vi strävar efter att PD-patienter som använder Baxters PD-lösningar ska ha möjlighet att resa utanför Sveriges gränser med sin PD-behandling. Därför kan varje patient, som använder Baxters PD-lösningar, få leveranser till önskat resmål två gånger per år, med två leveranser per resa utan extra kostnad.
Vänligen kontakta vår kundservice i god tid eftersom leveranstiderna kan variera från 4-12 veckor beroende på vart man reser. Utbudet av regioner och platser i världen som vi klarar av att leverera till kan begränsas av svåra väderförhållanden och konflikter.
Om möjligt, be patienten att göra en preliminär bokning medan vi undersöker leveransmöjligheterna. Beroende på resmål kan kompletterande information som recept, kopia på pass och annan dokumentation behövas. Om utresan behöver ske med kortare ledtid än vad som krävs av respektive land debiterar vi 1500 kr. Patienter som inte använder Baxters PD-system debiteras 3000 kr per resa.
Har du frågor om resetjänsten är du alltid välkommen att kontakta oss på T 020-78 81 15.
Välkommen att fylla i blanketten här för att göra en förfrågan!
Teknisk service
Baxter har en serviceorganisation med fältserviceingenjörer, verkstadstekniker, administratörer och tekniska utbildare. Alla fältserviceingenjörer och verkstadstekniker är certifierade för sina respektive produktområden och serviceinstrumenten är standardiserade för att säkerställa kvaliteten i det utförda arbetet. Vi svarar omgående på dina förfrågningar och garanterar att du under kontorstid alltid får kontakt med en kvalificerad tekniker inom högst två timmar efter att du kontaktat oss.
Viktigt om felanmälan via e-post!
Det kan ta upp till ett dygn att få svar via e-post eftersom den endast bevakas under kontorstid på vardagar. Om det är brådskande är det viktigt att du ringer.
Teknisk service för Baxters medicintekniska produkter
T 08-632 64 00 (Växel Kista)
[email protected]
Felanmälan till teknisk service
T 08-632 64 00
[email protected]
Teknisk service hemodialys
T 046-16 94 50
Må-fre 08.00-16.30
Utökad beredskap under långhelger
Akut telefonsupport Prismaflex och PrisMax
T 010-26 55 000
Må-fre 07.00-22.00
Lö-sö 08.00-18.00
Service för avtalskunder inom vatten (ICHD)
T 046-16 96 60